Ankara PTT Başmüdürlüğü'nün Görevleri:
6475 Sayılı Posta Kanununda belirtilen esaslar çerçevesinde ve PTT A.Ş. Genel Müdürlüğü’nün emirleri doğrultusunda, hizmetlerimizin ana statüde belirlenen politikalara göre etkin, verimli ve hızlı yürütülmesini, hizmet sunumunun geliştirilmesine yönelik çalışmaların yapılmasını, ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak,
Parasal Posta Hizmetleri olarak adlandırılan yurtiçi ve yurtdışı havale ve posta çeki hizmetlerini ve PTT kartlara ilişkin talep, teslim, iptal işlemlerinin işyerlerimizden yürütülmesini sağlamak,
Parasal posta hizmetlerine ilişkin sözleşme ve protokole dayalı olarak verilen her türlü hizmetin ilgili mevzuat ve talimatlar doğrultusunda yürütülmesini sağlamak,
Anlaşmalı Bankalar ve Finans kurumlarının işlemlerini yapmak,
Anlaşmalı diğer Kurum ve Kuruluşların (Türk Telekom, GSM, TEDAŞ, Karayolları ve Emniyet Genel Müdürlüğü trafik ceza tahsilatları, ASKİ, Doğalgaz vb.) fatura tahsilatını yapmak,
Anlaşmalı Özel Sigorta Şirketleri adına işlem yapmak,
Hızlı Geçiş Sistemine( HGS) ait kart ve etiket satış ile para yükleme, tahsilat iş ve işlemlerini yapmak.
PTTCELL hizmetleri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
Gelir İdaresi Başkanlığına ait Vergi Tahsilatları (Tapu Hacı, İmar barışı, Motorlu Taşıtlar Vergisi, Kimlik kartı v.b )
Emekli Sandığı, SSK, Bağkur(SGK) emeklilere ait ödeme işlemleri ve 2022 sayılı Kanuna göre aylık ödeme işlemlerini yapmak.
Posta Kargo Gönderilerinin kabul, ayırım, sevk ve dağıtım teslim süreçlerini yürütülmesine ilişkin iş ve işlemlerini yapmak,
Posta Kargo Gönderilerinin kabul, ayırım, sevk ve dağıtım teslim süreçlerini yürütülmesine ilişkin yazışmalarını yapmak, kayıt altına alınmasını ve takip ve kontrolün sağlamak,
Posta Kargo hizmetlerinde kullanılan/kullanılacak olan iş ve dış kullanıcılara yönelik yazılım taleplerinin değerlendirilmesi, analiz edilmesi, kural ve standartların oluşturulması, sonuçlarının kontrol edilmesi ve devriye alınması ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
Posta Kargo Gönderilerinin işleme süreçlerinde kullanılan/kullanılacak olan her türlü alt yapı, araç, gereç ve cihazların ihtiyaç ve özelliklerinin belirlenmesi, temini ve dağıtımı ile ilgili iş ve işlemlere destek vermek,
Tebligat, Elektronik Tebligat, KEP ve Tele-Posta hizmetlerini yürütmek.
Yurtdışı koli ve TURPEX hizmetlerini yürütmek,
Adres: Işınlar Mahallesi, Eşref Bitlis Cd., 06170 Yenimahalle/Ankara
E-posta: ankaradestek @ptt.gov.tr
Telefon: +90 (312) 307 50 08
Faks: