T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C
ANKARA VALİLİĞİ
Özel Kalem Müdürlüğü
14/04/2015
Sayı : 42860840/889-149
Polis Vazife ve Salâhiyet Kanunu, Jandarma Teşkilat. Görev ve Yetkileri Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair 27.03.2015 tarih ve 6638 Sayılı Kanunun birinci Maddesi ile; 2559 sayılı Polis Vazife ve Salâhiyet Kanunu’nun 4/A maddesinin altıncı fıkrasının ikinci cümlesinde yer alan “Ancak bu” ibaresi “Bu” şeklinde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki cümleler eklenmiştir.
“Ancak, el ile dıştan kontrol hariç, kişinin üstü ve eşyası ile aracının dışarıdan bakıldığında içerisi görünmeyen bölümlerinin aranması; İçişleri Bakanlığı tarafından belirlenecek esaslar dahilinde mülki amirin görevlendireceği kolluk amirinin yazılı, acele hallerde sonradan yazıyla teyit edilmek üzere sözlü emriyle yapılabilir. Kolluk amirinin kararı yirmi dört saat içinde görevli Hakimin onayına sunulur. Bu fıkra kapsamında yapılan araç aramalarına ilişkin olarak kişiye, arama gerekçesini de içeren bir belge verilir.”
2559 sayılı Kanunun 4/A Maddesinin altıncı fıkrasına eklenen cümlede yer alan “Arama” hususunda İçişleri Bakanlığınca belirleneceği öngörülen esaslar, İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğünün 10.04.2015 tarih ve Bakanlık Genelge No: 2015/14, EGM Genelge No: 2015/23 sayılı Genelgesinde açıklanmıştır. Buna göre:
Polis Vazife ve Salâhiyet Kanunu’nun (PVSK) 4/A maddesi hükümleri gereğince polis “durdurma ve kimlik sorma” yetkisine sahiptir. Bu yetki kapsamında, polisin tecrübesine ve içinde bulunulan durumdan edindiği izlenime dayanan makul bir sebebin bulunması durumunda kişiler ve araçlar durdurulmaktadır.
27.03.2015 tarihli ve 6638 sayılı Kanunla; 4.7.1934 tarihli ve 2559 sayılı Polis Vazife ve Salâhiyet Kanunu’nun 4/A maddesinin altıncı fıkrası “Polis, durdurduğu kişi üzerinde veya aracında silah veya tehlike oluşturan diğer bir eşyanın bulunduğu hususunda yeterli şüphenin varlığı halinde, kendisine veya başkalarına zarar verilmesini önlemek amacına yönelik gerekli tedbirleri alabilir. Bu amaçla kişinin üzerindeki elbisenin çıkarılması veya aracın, dışarıdan bakıldığında içerisi görünmeyen bölümlerinin açılması istenemez. Ancak, el ile dıştan kontrol hariç, kişinin üstü ve eşyası ile aracının dışarıdan bakıldığında içerisi görünmeyen bölümlerinin aranması; İçişleri Bakanlığı tarafından belirlenecek esaslar dâhilinde mülki amirin görevlendireceği kolluk amirinin yazılı, acele hallerde sonradan yazıyla teyit edilmek üzere sözlü emriyle yapılabilir. Kolluk amirinin kararı yirmi dört saat içinde görevli hâkimin onayına sunulur. Bu fıkra kapsamında yapılan araç aramalarına ilişkin olarak kişiye, arama gerekçesini de içeren bir belge verilir.” şeklinde değiştirilmiştir.
Söz konusu düzenleme polisin “durdurma ve kimlik sorma” yetkisi kapsamında getirilen bir arama yetkisi olup, önleme ve adli aramalara ilişkin ilgili mevzuat hükümleri aynen uygulanmaya devam edilecektir.
İlgili Kanun maddesinde de belirtildiği üzere Polis;
a) Bir suç veya kabahatin işlenmesini önlemek,
b) Suç işlendikten sonra kaçan faillerin yakalanmasını sağlamak, işlenen suç veya kabahatlerin faillerinin kimliklerim tespit etmek,
c) Hakkında yakalama emri ya da zorla getirme kararı verilmiş olan kişileri tespit etmek,
ç) Kişilerin hayati, vücut bütünlüğü veya malvarlığı bakımından ya da topluma yönelik mevcut veya muhtemel bir tehlikeyi önlemek amacıyla durdurmaya yetkilidir.
Kolluk görevlisinin bu yetki kapsamında durdurduğu kişi üzerinde veya aracında el ile dıştan kontrol hariç kişinin üstü ve eşyası ile aracının dışarıdan bakıldığında içerisi görünmeyen bölümlerinin aranması; mülki amirin görevlendireceği kolluk amirinin yazılı, acele hallerde sonradan yazıyla teyit edilmek üzere sözlü emriyle yapılabilecektir. Sözlü emir en kısa zamanda yazılı hale getirilecektir Yetkilendirilen kolluk amirleri tarafından verilen arama kararları biriminde kayıt altına alınır ve muhafaza edilir.
Kolluk amirinin kararı yirmi dört saat içinde görevli hâkimin onayına sunulacaktır. Ayrıca yapılan araç aramalarına ilişkin olarak kişiye, arama gerekçesini de içeren yazılı bir belge verilecek, bir nüshası da dosyasında muhafaza edilecektir. Bu kapsamda ekteki “Araç Arama Belgesi” kullanılacaktır.
Aramalar hususunda yukarıda belirtilen Kanun hükümleri ve İçişleri Bakanlığının Genelgesi birlikte değerlendirildiğinde;
* Önleme ve Adli aramalara ilişkin mevzuat hükümleri aynen uygulanmaya devam edilecektir.
* Yeni getirilen düzenlemeye göre aramalarda, el ile dıştan kontrol hariç, kişinin üstü ve eşyası ile aracının dışarıdan bakıldığında içerisi görünmeyen bölümlerin aranmasını gerektiren şartların mevcudiyetine dikkat edilecektir.
* Görevlendirilen kolluk amirinin kararı yirmi dört saat içinde görevli Hakimin onayına sunulacaktır.
* Araç aramalarında İçişleri Bakanlığı Genelgesi ekindeki “belge” örneğinin düzenlenmesine dikkat edilecektir.
Bu gereklerin yerine getirilmesi kaydıyla, İl Emniyet Müdürlüğünden Müdür Yardımcıları 2. Sınıf Emniyet Müdürleri Cem AKGÜN ile 2. Sınıf Emniyet Müdürü Orhan ÇEVİK,
İl Jandarma Komutanlığından Komutan Yardımcısı Jandarma Yarbay Hüseyin ALTUNTAŞ ile Asayiş Şube Müdürü Jandarma Yarbay Gökhan ERGÜVEN “ arama kararı” vermeleri hususunda yetkili kılınmışlardır.
Mevcut yasal değişikliklerin ilk uygulamasında karışıklıkları ve hatalı uygulamadan kaynaklanabilecek durumları en aza indirmek amacıyla bu aşamada İlçe Kaymakamlarının ayrıca yetkili belirlemelerinin uygun olmayacağı değerlendirilmiştir.
Gereği ile bu konuda yapılan işlemlerden en kısa zamanda ve en seri vasıta ile Valilik Makamına bilgi verilmesini önemle rica ederim.
Mehmet KILIÇLAR
Ankara Valisi
-İlçe Kaymakamlıklarına